Kelebihan dan Fitur Android Lollypop Versi Terbaru

Lollypop 5.0 merupakan sistem operasi Android seri terbaru dari Sistem Operasi Android Kitkat yang ada pada Smartphone mulai dari yang low end hingga ponsel high end. Namun walaupun edisi terbaru dari Android Kitkat tidak selalu mendapat kesamaan antusias dari kalangan pengguna setia Android.

Peralihan sistem operasi Android terbaru Lollypop 5.0 menghadirkan kelebihan dan fitur-fitur terbaru di dalamnya serta mengahadirkan banyak perubahan dari edisi sebelumnya. Oleh karena itu dalam kesempatan kali ini akan kami paparkan kelebihan edisi terbaru Android Lollypop 5.0 diantaranya sebagai berikut:
Kelebihan dan Fitur Android Lollypop Versi Terbaru
Kelebihan dan Fitur Android Lollypop
Keamanan

Android Lollipop 5.0 memberikan perlindungan data penting pada Smartphone, kerana Android lollipop 5.0 menggunakan sisten SE Linux yang terkenal dengan anti malware yang dinamakan Android Smart Lock. System keselamatan ini mengintegrasikan dua peranti yang mana salahsatu peranti hanya boleh dibuka apabila di akses melalui peranti pasangannya saja.

Pemberitahuan / Notifikasi

Pemberitahuan pada telefon pintar merupakan hal penting pada sebuah Smartphone. Pada android Lollipop 5.0 memudahkan pengguna untuk memakai ciri Pemberitahuan. Walaupun telefon bimbit dalam keadaan terkunci sekalipun pemberitahuan masih boleh di akses. Kita boleh menetapkan apakan pemberitahuan di paparkan atau tidak. Android lollipop juga menawarkan ciri Priority yang tidak kalah dibanding dengan ciri Apple do not distrub yang ada pada Iphone.

Hemat Baterai

Android lollipop mempunyai Project Volta yang berfungsi untuk menjimatkan bateri hingga kurang lebih 30 peratus berbanding dengan OS Android sebelumnya. Dengan di rilisnya Lollipop 5.0 mengurangkan desas desus yang selama ini Andorid dikenali dengan boros Baterinya semasa digunakan.

Integrasi Device

OS Lollipop merupakan Operasi Sistem yang memudahkan smartphone mampu berintegrasi dengan banyak perangkat lain yang sama memakai system berbasis Android.

Penambahan Bahasa

Bahasa merupakan hal penting dan merupakan kunci utama dalam kita menjalankan ponsel berbasis android. Operasi Sistem Android Lollipop Menhadirkan 68 Bahasa.